ΆρθραΠεριφέρεια ΘεσσαλίαςΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ


ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ


23/05/2019

Αγαπητοί φίλοι και συγγενείς, συγκάτοικοι της θεσσαλικής γης,

Είμαστε οι γείτονες της διπλανής σας πόρτας.

Εδώ γεννηθήκαμε από 2 Θεσσαλούς γονείς.

Θεσσαλούς προγόνους βλέπουμε στις ασπρόμαυρες τσαλακωμένες παλιές φωτογραφίες, που ακουμπάμε στο τζάκι της γιαγιάς.
Τις πανέμορφες ορεινές μας περιοχές, τον θεσσαλικό κάμπο, τα δαντελωτά ακρογιάλια και τις Σποράδες που πρώτο αγναντέψαμε και αυτή την άγια γη, της οποίας φτάνουν μέχρι τον ουρανό οι βράχοι των Μετεώρων, όλα αυτά καλούμαστε να υπηρετήσουμε από το μετερίζι της Περιφερειακής αρχής της Θεσσαλίας.

Προσκαλούμε λοιπόν σήμερα από εδώ……. από το δικό μας Μετερίζι
τους αγρότες και κτηνοτρόφους, που παράγουν τον πλούτο της Θεσσαλίας,

τους ανθρώπους της επιχειρηματικότητας, που αξιώνουν φιλοεπενδυτικό πνεύμα και φιλική διοίκηση για να προσφέρουν εργασία,
τους νέους, που αρνούνται να εμπιστευθούν το πολιτικό σύστημα, και στενάζουν κάτω από το άγχος της ανεργίας,

τους επιστήμονες, που με πόνο αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον τόπο μας,

τις γυναίκες, στις οποίες πρέπει να δώσουμε τα ερείσματα για να είναι μητέρες και εργαζόμενες, αφού εκείνες είναι ο στυλοβάτης της οικογένειας και της κοινωνίας.

Τους προσκαλούμε να πάμε μαζί το ταξίδι για μια όμορφη, χωρίς εντάσεις και πάθη εκλογική διαδικασία, για την ανάδειξη της νέας Περιφερειακής αρχής.
Σε αυτή την Κοινωνική Πρόσκληση δεν υπάρχουν κομματικές γραμμές, διακρίσεις και οριοθετήσεις.
Πρόκειται για την πιο ανοιχτή και καθολική πρόσκληση προς το σύνολο των πολιτών που συμμερίζονται τους προβληματισμούς, τις θέσεις και τις αξίες μας.
Υπηρετούμε την αρχή, που προτάσσει την ευγενή άμιλλα, τη σύνθεση απόψεων και πολιτικών πρωτοβουλιών, στη βάση πάντα μιας διοίκησης με κυρίαρχο στοιχείο την αξιοκρατία, για να αποτελέσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας πρότυπο άσκησης λειτουργίας και αναπτυξιακής πολιτικής. Με γνώμονα πάντα την Ηθική της Ευθύνης.

Αγαπητοί Συν Θεσσαλοί,
Στα χρόνια της κρίσης δοκιμαστήκαμε όλοι.

Και φυσικά η Αυτοδιοίκηση, που βίωσε τις συνέπειες της μείωσης της κρατικής επιχορήγησης.

Και παρά τα προβλήματα που υπήρξαν, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ΟΛΟΙ ότι η Αυτοδιοίκηση στάθηκε στην πρώτη γραμμή, στο πλευρό του πολίτη, στην πρόνοια, σε δράσεις κοινωνικής συνοχής, στη στήριξη της ελληνικής οικογένειας, στην αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος.

Σήμερα και αύριο μετά την κρίση, δεν μπορεί να υπάρξει νέα ανάπτυξη στη χώρα αν στην καρδιά των αλλαγών δεν βρεθεί η Ελλάδα των Περιφερειών με Ονοματεπώνυμο.
Κι’ αυτό γιατί:
∞ Μόνο στην Περιφέρεια είναι δυνατόν να γίνει πραγματική ανασυγκρότηση του παραγωγικού αναπτυξιακού προτύπου.
∞ Μόνο στο Δήμο μπορεί να σχεδιαστεί η κινητοποίηση όλων των παραγωγικών δυνάμεων ενός τόπου που σήμερα αδρανούν κατακερματισμένες.
∞ Μόνο στην Αυτοδιοίκηση μπορεί να οργανωθεί μια μεταρρύθμιση του κοινωνικού κράτους.
Γιατί εδώ είναι ο χώρος που μπορεί κανείς να δημιουργήσει, να συνθέσει, να αναπτύξει το πολυτιμότερο προϊόν αυτού του τόπου:

Το μείγμα πολιτισμού, φιλοσοφίας, τεχνών, ιστορίας, λαογραφίας, κουλτούρας, φύσης και περιβάλλοντος.

Και να το συνδέσει με τον αγροδιατροφικό τομέα, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τον τουρισμό.

Η προσαρμογή του διοικητικού και αυτοδιοικητικού συστήματος στα ευρωπαϊκά δεδομένα και στις εθνικές και τοπικές ανάγκες επιβάλλει:
· Τη γενναία αποκέντρωση της διακυβέρνησης, και
· Τη ριζική αλλαγή στο κράτος, την ανάληψη των τοπικών υποθέσεων με ολοκληρωμένη μορφή από τους Δήμους,
· Την καθοριστική συμβολή της Περιφέρειας στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του αναπτυξιακού προγραμματισμού.
Γι αυτό πρέπει να κρατήσουμε στην αποκεντρωμένη κρατική διοίκηση μόνο διαπεριφερειακού τύπου αρμοδιότητες.
Γι αυτό επίσης πρέπει να μην εγκλωβίζουμε στον κρατικό κορβανά έργα χρηματοδοτούμενα από ευρωπαϊκά προγράμματα που και φύσει και θέσει ανήκουν στους Δήμους και στις Περιφέρειες.
Προτείνουμε, η Κατανομή της χρηματοδότησης να γίνεται με αλγόριθμο στη βάση συγκεκριμένων αντικειμενικών κριτηρίων.

Με διαφάνεια και αξιοπιστία, για να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες της περιφέρειας και των πολιτών της.

Σε ό, τι αφορά στα του οίκου μας τώρα, της Περιφέρειας Θεσσαλίας:
Ξεκινάμε με μια βασική θέση: Δυο τετραετίες είναι αρκετός χρόνος για να ολοκληρώσει κανείς το έργο για το οποίο ψηφίστηκε!
Σήμερα η περιφερειακή αρχή απεγνωσμένα –όπως οι πολίτες, τής το καταλογίζουν – δίχως δημιουργική πνοή, εκτίθεται σε μια προκλητική και πολυδάπανη υπερπροβολή, διαφημίζοντας το δήθεν σπουδαίο έργο της! Μακάρι να ήταν έτσι! Θεσσαλοί είμαστε, θα ήταν προς όφελός μας! Θα το επικροτούσαμε ανεπιφύλακτα!
Η πραγματικότητα όμως είναι άλλη!

Μιλάει η περιφερειακή αρχή για δήθεν χιλιάδες έργα που έχει υλοποιήσει! Και απορούν οι πολίτες: «Ανολοκλήρωτος ο Ε 65, αναμένουν οι συνδέσεις με Ευρυτανία, η Λίμνη Πλαστήρα με Καρπενήσι, Αγρίνιο, Άρτα, τα αρδευτικά έργα και ταμιευτήρες νερού, η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και η επέκτασή του!! Ακόμη να συνταχθεί έστω ένα στοιχειώδες σχέδιο για την διαπεριφερειακή επικοινωνία! Ως πότε λ.χ. μπορεί η δυτική Θεσσαλία, ο νομός Καρδίτσας θα ανέχεται αυτή την υποβάθμιση, αυτό το «σνομπισμό» της έδρας! Ως πότε θα ακούει για έργα, αλλά η αναβάθμιση των υποδομών της θα παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες;
Επίσης, αναφορικά με την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ η περιφερειακή αρχή επαίρεται, το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης μάς λέει ότι, η απορροφητικότητα κυμαίνεται ελαφρώς πάνω από το 20% και κατατάσσει την Περιφέρεια Θεσσαλίας προτελευταία μεταξύ των υπολοίπων Περιφερειών της χώρας! Προσέξτε: 20% απορροφητικότητα, όταν βρισκόμαστε στο 2019 και το ΕΣΠΑ έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τα έτη 2014-2020!!

Μας εμπαίζει επίσης η σημερινή Περιφερειακή Αρχή, λέγοντάς μας ότι δημιούργησε χιλιάδες θέσεις εργασίας!
Με βάση όμως στοιχεία του ΟΑΕΔ, ο αριθμός των ανέργων στη Θεσσαλία τον Ιανουάριο του 2011-όταν η σημερινή περιφερειακή ηγεσία ανέλαβε τα ηνία- ήταν 44.549, ενώ τον Ιανουάριο του 2019 ο αριθμός τους αυξήθηκε στους 65.925! Πρόκειται για μια αύξηση ανεργίας της τάξης του 47,98%! Σε ό,τι αφορά τώρα στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ, η EUROSTAT περιγράφει την Περιφέρεια Θεσσαλίας ως την πέμπτη (5η) φτωχότερη Περιφέρεια της Ελλάδας!

Αρκετά όμως με τις μελαγχολικές διαπιστώσεις.

Ας μιλήσουμε λοιπόν για τις θετικές προοπτικές που ανοίγονται για τη Θεσσαλία της καρδιάς μας!

Ποια είναι τα ζητούμενα σήμερα;

1) Περισσότεροι πόροι,

2) Χρησιμότερα έργα,

3) Γρηγορότεροι ρυθμοί υλοποίησης,

4) Υποβοήθηση του κόσμου της παραγωγής.
Επεξεργαστήκαμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα με τίτλο “Το Σχέδιό μας για τη Θεσσαλία” που προβλέπει πέρα από τα αυτονόητα έργα υποδομής, παρεμβάσεις χειρουργικής ακρίβειας σε τομείς που απαιτούν έξυπνες και ξεχωριστές πρακτικές. Συγκεκριμένα:
1) Αναφορικά με τους περισσότερους πόρους που χρειάζεται η Θεσσαλία, προτείνουμε:
Την Ίδρυση και λειτουργία Γραφείου Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Περιφέρειας στις Βρυξέλλες, προκειμένου η Θεσσαλία να αξιοποιεί πέραν των δεδομένων πόρων του ΕΣΠΑ, πέραν των λοιπών εθνικών και άλλων χρηματοδοτήσεων, πρόσθετες χρηματοδοτήσεις που θα συμβάλλουν στην τόνωση και ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

2) Αναφορικά με την αναγκαιότητα να υλοποιήσουμε τα χρησιμότερα έργα:
Σήμερα δεν αρκεί να υλοποιούνται απλά κάποια έργα, αλλά επιβάλλεται να επιλεγεί το κατάλληλο πλέγμα έργων, με συνεκτική λογική για να καλυφτούν τα αναπτυξιακά κενά χρόνων!

3) Αναφορικά με την αναγκαιότητα για γρηγορότερους ρυθμούς υλοποίησης:

Είναι γνωστό ότι η Περιφέρεια διαθέτει αξιόλογα στελέχη στις ειδικές υπηρεσίες. Λείπει όμως η καθοδήγηση από την περιφερειακή αρχή, για να υποστηρίζουν τους μικρούς δήμους που το έχουν ανάγκη καθώς και τους νομούς της δυτικής Θεσσαλίας! Αυτό το «έλλειμμα» μπορεί να καλυφθεί με τη σωστή καθοδήγησή μας!

4) Αναφορικά με την αναγκαιότητα υποβοήθησης του κόσμου τις παραγωγής με νέες δομές υποστήριξής τους:

Εκτός από τα έργα υποδομής, τα οποία περιγράφουμε αναλυτικά στο πρόγραμμά μας, ένας φορέας «Πληροφόρησης του αγροτικού κόσμου» και «Προώθησης και Εμπορίας των αγροτικών μας προϊόντων», μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο «εργαλείο». Ως τέτοιο έργο είναι επιλέξιμο και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια. Η αναζήτηση αγορών πρέπει να αποτελεί το πρώτιστο μέλημα! Γι αυτό και επιβάλλεται να υποστηριχθεί εμπράκτως η εξωστρέφεια του τομέα, για να επιτευχθεί υψηλή προστιθέμενη αξία.
Αξίζει επίσης η υποστήριξη να μεταφραστεί σε πρακτικό επίπεδο: Με επισκέψεις λ.χ. σε επιχειρήσεις που προάγουν την καινοτομία και με σκοπό την μεταφορά του ‘’know how’’ και την ενσωμάτωση των καινοτομιών στη λειτουργία παρόμοιων επενδύσεων στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας.

Οι υπηρεσίες του φορέα μπορεί να είναι χρήσιμες πολλαπλώς τόσο για την γεωργική παραγωγή όσο και για την κτηνοτροφία.
Ο φορέας μπορεί να παίξει έναν ρόλο πληροφοριακό, συμβουλευτικό και συντονιστικό για τον αγρότη της Θεσσαλίας. Εκ των «ων ουκ άνευ» θεωρείται η στήριξη ομάδων παραγωγών για οργάνωση εμπορικών δικτύων, καθώς και η υποστήριξη για τυποποίηση και πιστοποίηση γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, η μεταποίησή τους και η σύνδεσή τους γενικότερα με ερευνητικά κέντρα.
Αποφεύγω συνειδητά τον πειρασμό να αναφερθώ αναλυτικά στην αναγκαιότητα υλοποίησης των απαραίτητων άλλων έργων και παρεμβάσεων που περιγράφονται διεξοδικά στο πρόγραμμά μας, και για να μην σας κουράσω, περιορίζομαι στην επιγραμματική τους μόνο αναφορά:

Έτσι, σε ότι αφορά στον πρωτογενή τομέα:

Ο Θεσσαλικός κάμπος, είναι και πρέπει να παραμείνει, μία από τις σημαντικότερες γεωργικές περιοχές της Χώρας, στις οποίες υπάρχουν οι προϋποθέσεις άσκησης «αποτελεσματικής γεωργίας». Eπιβάλλεται:

– Η εφαρμογή προγραμάτων απονιτρορύπανσης,

– Η υλοποίηση των έργων που θα καλύψουν τις ανάγκες της Περιφέρειας και θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των υδατικών πόρων.

– Η λήψη μέτρων περιορισμού της σπατάλης του νερού.

Σε αυτό το σημείο θέλω να υπογραμμίσω το εξής: Στο πρόσωπό μας ο αγρότης –γεωργός, κτηνοτρόφος και αλιεύς – πρόκειται να γνωρίσει τον φυσικό του σύμμαχο. Τον φυσικό του δημόσιο συμπαραστάτη στις διεκδικήσεις του από την κεντρική εξουσία για:
• Ένα δίκαιο και σταθερό φορολογικό – ασφαλιστικό σύστημα.
• Πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό με όρους ΕΕ.
• Μείωση του κόστους ενέργειας και του κόστους παραγωγής.
Δεν θα αφήσουμε τον γεωργό και κτηνοτρόφο να αισθάνεται ορφανός και μόνος.

Όμως αυτό δεν είναι αρκετό.

Η χώρα και η Περιφέρεια έχουν ανάγκη από δημιουργία. Από παραγωγικές επενδύσεις και ανάπτυξη.

Από τη μείωση των ετήσιων πλεονασμάτων που έχουν συμφωνηθεί με την ευρωζώνη, ώστε να αυξηθούν οι δυνατότητες επενδύσεων και απασχόλησης.

Από τον επανασχεδιασμό της δημοσιονομικής πολιτικής και την επανεκτίμηση των συντελεστών φορολόγησης.

Από την επανεξέταση του ασφαλιστικού συστήματος.

Από μια εκτενή και συστηματική μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης, της δικαιοσύνης και της παιδείας.

Σε αυτή την προσπάθεια, πρακτικά, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η Περιφέρεια μπορεί να βάλει σε πρώτη φάση ένα «λιθαράκι», μέσα από μια χρήσιμη δομή. Ιδιαίτερα, για τον κόσμο που δραστηριοποιείται στον χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στη μεταποίηση. Θεωρούμε χρήσιμη τη λειτουργία μιας Συμβουλευτικής δομής επιχειρηματικότητας, στην οποία θα απευθύνονται οι επιχειρήσεις για εξατομικευμένη υποστήριξη και συμβουλευτική.
Έτσι, με πρακτικό βηματισμό, σε συνεργασία με τον κόσμο της παραγωγής, μπορούμε να μιλάμε για δυνατότητα διεύρυνσης αγορών έξω, δημιουργία θέσεων εργασίας τοπικά, και αύξηση του εγχώριου προϊόντος!

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ξανά η αναγκαιότητα ύπαρξης Εμπορευματικού Κέντρου, αίτημα της προηγούμενης δεκαετίας που βρίσκεται δυστυχώς ακόμη στα χαρτιά, στα κείμενα του πρόσφατου Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου (ΠΧΠ).

Επειδή η ζωή επιβραβεύει τους προνοητικούς, θα πρέπει να προετοιμάσουμε τον οικονομικό σχεδιασμό για την μετά το ΕΣΠΑ εποχή. Στο πλαίσιο των λεγόμενων «καλών πρακτικών», προτείνουμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου σε ό, τι αφορά στην υποστήριξη της επιχειρηματικότητας.
Προτείνουμε την ίδρυση περιφερειακής τράπεζας για αποταμιευτές, για τη χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Αυτό αποφάσισε η Περιφέρεια Πελοποννήσου και πλέον αναμένεται να υποβάλει σχετική αίτηση στην Τράπεζα της Ελλάδος για την παροχή τραπεζικής άδειας.

Διαβλέποντας ότι το υφιστάμενο χρηματοπιστωτικό σύστημα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες, η Περιφέρεια μπορεί να αναλάβει πολιτική πρωτοβουλία για να ιδρύσει περιφερειακό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα.
Μετά από εξέταση διαφόρων μοντέλων λειτουργίας χρηματοπιστωτικών συστημάτων στην Πελοπόννησο επελέγη το πρότυπο των Γερμανικών Ταμιευτηρίων Sparkassen, το οποίο έχει επιτυχημένα υποστηρίξει την περιφερειακή ανάπτυξη της Γερμανίας εδώ και 200 χρόνια.
Σύμφωνα με το μοντέλο αυτό, η πλειοψηφία των μετοχών του περιφερειακού χρηματοπιστωτικού ιδρύματος ανήκει στην περιφερειακή αρχή, και στο μετοχικό του κεφάλαιο μπορούν να συμμετάσχουν άλλοι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, νομικά και φυσικά πρόσωπα, κυρίως από την Περιφέρεια.
Το νέο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα θα έχει μεν ως αυτονόητο στόχο την εξασφάλιση της βιωσιμότητάς του, αλλά όχι τη μεγιστοποίηση του κέρδους. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζει, αφενός μεν τη διάχυση περισσοτέρων κεφαλαίων με ευνοϊκά επιτόκια στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Περιφέρειας, αφετέρου δε, τη μη αξίωση απαγορευτικών εγγυήσεων από αυτές.
Το Ίδρυμα των Γερμανικών Ταμιευτηρίων Sparkassen, σε αυτές τις περιπτώσεις υποστηρίζει τη διαδικασία τόσο σε τεχνικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο προώθησης της πρότασης στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής), την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Απαιτείται επίσης στενή συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδος (Διεύθυνση Εποπτείας Πιστωτικών Ιδρυμάτων), ώστε η αίτηση της Περιφέρειας για την ίδρυση του Χρηματοπιστωτικού Περιφερειακού Ιδρύματος να είναι πλήρως σύμφωνη με το νομικό και θεσμικό πλαίσιο τόσο της Ελλάδας, όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Φίλες και φίλοι,
Θα ήθελα στη συνέχεια να αναφερθώ στους παρακάτω τομείς που αποτελούν πραγματικά «κοιτάσματα ανάπτυξης», αλλά δεν έτυχαν μέχρι σήμερα της δέουσας προσοχής.

Σχετικά με την προοπτική της τουριστικής ανάπτυξης προτείνουμε τις εξής ενέργειες – έργα σχετικές με τον τομέα, για ένταξη τους στον προγραμματισμό:

Ανάδειξη και αξιοποίηση των ορεινών όγκων:

Είναι ανάγκη να ξαναβάλουμε μπροστά και να υλοποιήσουμε τα σχέδια τα οποία την τελευταία δεκαετία, έχουν μείνει στα χαρτιά, και αφορούν σε ένα συνολικό δίκτυο αξιοποίησης των ορεινών όγκων της Θεσσαλίας, που έχω τη δυνατότητα να εξειδικεύω σε κάθε νομό ξεχωριστά.

Η ζώνη στα δυτικά που αποτελεί τμήμα της οροσειράς της Πίνδου, περιλαμβάνοντας και τα Μετέωρα, τον Κόζιακα, τις περιοχές των λιμνών Πλαστήρα και Σμοκόβου κλπ.
Οι περιοχές που περιλαμβάνονται στις ζώνες αυτές κατατάσσονται σε τρεις βασικές
κατηγορίες: α) Αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές β) Περιοχές με περιθώρια
ανάπτυξης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού και γ) Περιοχές ιδιαίτερου
χαρακτήρα. Εδώ πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα!

Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να ενισχύσουμε τον θρησκευτικό τουρισμό, τον ιαματικό, αλλά και τον συνεδριακό τουρισμό, αξιοποιώντας το πλεονέκτημα της γεωγραφικής μας θέσης.

Φίλες και φίλοι,
Όσες και όσοι έχετε ταξιδέψει στο εξωτερικό έχετε αντιληφθεί ότι σε άλλες χώρες αξιοποιείται τουριστικά και το τελευταίο ιστορικά αδιάφορο… πετραδάκι!
Κι εμείς παραγνωρίζουμε την διεθνώς γνωστή ιστορία μας, την οποία οι ξένοι αντιμετωπίζουν με δέος και σεβασμό! Εισηγούμαστε την δημιουργία ενός διακριτού και ξεχωριστού Υποπρογράμματος, πιλοτικό σε επίπεδο χώρας, που θα προβλέπει την καταγραφή της τοπικής μας ιστορίας, αλλά και όλα εκείνα τα έργα και τις ενέργειες για την ανάδειξη της και την δημιουργία ενός νέου τουριστικού προϊόντος από το οποίο θα επωφελούνται όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Θεσσαλίας. (Ο μυθικός Όλυμπος, η αρχαία Τριπολίτιδα, ο ομηρικός Αχιλλέας, οι κένταυροι του Πηλίου, το Αρχαίο θέατρο της Λάρισας καθώς και τα υπόλοιπα θέατρα και μνημεία της Θεσσαλίας , η Δημιουργία καταδυτικού Πάρκου Σποράδων – Παγασητικού κοκ).
Μεταφορικά θα σας έλεγα να φανταστείτε τη Θεσσαλία σαν ένα «τεράστιο υπαίθριο και υποθαλάσσιο μουσείο!»

Πάμε τώρα να δούμε τώρα ένα άλλο κομμάτι του προγράμματος που δεν συνδέεται μόνο με την ανάπτυξη, αλλά με το πολυτιμότερο αγαθό όλων μας.

Σε ό,τι αφορά στο θέμα «Υγεία», στην Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι γνωστό ότι το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας (ΠΓΝΛ), στο οποίο παρέχονται και τριτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας και φροντίδας, δεν εξυπηρετούνται μόνο πολίτες της Λάρισας και της Θεσσαλίας, αλλά και όλοι εκείνοι που έχουν την ανάγκη των υπηρεσιών του από όλη την Ελλάδα. Είναι επίσης γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια έχουν πάψει οι θεσσαλοί πολίτες να «μεταναστεύουν» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προκειμένου να βρουν λύσεις σε θέματα υγείας όπως συνέβαινε παλιότερα! Αυτονόητη θεωρείται η ενίσχυσή του, η υποστήριξη και των άλλων νοσοκομείων με προσλήψεις ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού και με την προμήθεια σύγχρονου ιατριτεχνολογικού εξοπλισμού.

Εκ των ων ουκ άνευ όμως επιβάλλεται και η περεταίρω υποστήριξη της Ιατρικής Σχολής. Για να λειτουργήσουν όμως ακόμη πιο εύρυθμα τα νοσοκομεία μας, είναι απαραίτητη η άψογη λειτουργία της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας.

Στη Θεσσαλία όμως –και κυρίως στη Λάρισα- λειτουργούν και πολλές δομές υγείας στον ιδιωτικό τομέα. Η περιοχή μας θα μπορούσε με τον κατάλληλο σχεδιασμό να αποτελέσει τον σημαντικότερο πόλο έλξης και ζήτησης υπηρεσιών υγείας της χώρας μας! Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι, η περιοχή μας μπορεί να προετοιμάσει την προοπτική ενός «Τουρισμού Υγείας», ενός τομέα δηλαδή με ιδιαίτερη βαρύτητα. Άλλωστε, με βάση τα δημογραφικά δεδομένα της Ευρώπης και σε συνδυασμό με τις κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας, μια τέτοια ζήτηση θα μπορούσε να ξεπερνάσει κάθε σημερινή προσδοκία και εκτίμηση!

Σε αυτό το σημείο θέλω να σταθώ σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα το οποίο με τους αδέξιους χειρισμούς της η περιφερειακή έχει εκφυλλίσει!
Μιλάμε για το Ογκολογικό Κέντρο Θεσσαλίας.
Πρόκειται για ένα Κέντρο με τεχνολογία αιχμής στην πρόληψη, διάγνωση, θεραπεία και φροντίδα των ασθενών με εντυπωσιακά αποτελέσματα σε αρκετές μορφές καρκίνου.
Με ευθύνη της, η Περιφέρεια έχει υποβαθμίσει ένα τεράστιας σημασίας εγχείρημα σε …..πομφόλυγα, εξαιτίας μιας ιδιότυπης επικοινωνιακής κατάχρησης!
Αδικείται εν τέλει η προσπάθεια του συνόλου του ιατρικού και επιστημονικού προσωπικού που εργάστηκε με αυταπάρνηση για την διαμόρφωση και ωρίμανση αυτού του τόσο σημαντικού σχεδίου!
Για τους γνωρίζοντες, μιλάμε για προφανείς λόγους αβελτηρίας!
Και στην περίπτωση αυτή δεν μένει κανείς στις διαπιστώσεις, αλλά αναλαμβάνει νέες πρωτοβουλίες.
Παρακάμπτοντας την αμηχανία της κεντρικής εξουσίας και χωρίς τυμπανοκρουσίες, πιστοί στο δείγμα γραφής μας των χαμηλών τόνων, σας πληροφορούμε υπεύθυνα, ότι αναμένουμε να αποδώσει καρπούς μια σχετική πρωτοβουλία που αναλάβαμε το τελευταίο διάστημα με το ειδικό επιστημονικό προσωπικό που επιμελείται την θετική κατάληξη μιας σημαντικότατης παρέμβασης, με όφελος όχι μόνο για την περιοχή και τη χώρα μας, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων!
Αυτό μόνο για την ώρα!

Σε ό, τι αφορά στα έργα υποδομής, πιστός στη γνωστή ρήση του Ουίνστον Τσώρτσιλ ότι «μια καλή ομιλία πρέπει να εξαντλεί το θέμα, χωρίς να εξαντλεί το ακροατήριο», θα περιοριστώ στις παρακάτω μόνο αναφορές.

Σχετικά με τα οδικά έργα, είναι επιτέλους ανάγκη μετά την υλοποίηση τριών Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης (ΚΠΣ) και των ΕΣΠΑ στον παρόντα χρόνο, να ολοκληρωθούν:

οι ενδονομαρχιακές συνδέσεις,
οι διανομαρχιακές συνδέσεις,
οι διαπεριφερειακές συνδέσεις,
Για να μην έχουμε απομονωμένες γεωγραφικές ενότητες, απομονωμένους νομούς και απομονωμένη την Περιφέρειά μας.
Περιορίζομαι μόνο στην παρακάτω αναφορά.
– Ο προγραμματισμένος αυτοκινητόδρομος Εγνατία -Λαμία (Ε65).

Το έργο είναι ζωτικής σημασίας και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του Δυτικού τμήματός της Θεσσαλίας και στην άρση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.

Για την κάλυψη των αναγκών της Περιφέρειας, θα πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα που εκτελούνται ή να ενταχθούν νέα (όπως προκύπτουν και απ’ τον σχεδιασμό των όμορων περιφερειών) έτσι ώστε να αναβαθμιστούν οι δρόμοι που εξυπηρετούν την επικοινωνία της με τις όμορες Περιφέρειες. Σημαντικοί για τον σκοπό αυτό θεωρούνται οι εξής:
– Καρδίτσα – Μούχα – Νεράϊδα – Εθνική Οδός Καρπενησίου/Αγρινίου
– Καρδίτσα – Μουζάκι – Αργιθέα – Καρυά – Συκιά – Άρτα

Τον κατάλογο των έργων τον έχετε ακούσει πολλές φορές,-είναι διαθέσιμος στο πρόγραμμά μας μέσω διαδικτύου – δεν θα σας κουράσω απόψε με την ανάγνωση της σχετικής λίστας!

Και μετά το κλείσιμο του προγραμματικού λόγου, μένει να απαντηθεί ένα κρίσιμο ερώτημα:

Με ποιους θα υλοποιήσουμε την πρότασή μας

Πρώτα από όλα σε συνεννόηση με τους πολίτες και τους φορείς της Θεσσαλίας και πάντα με σεβασμό στους διακριτούς ρόλους που ο κάθε φορέας εκπροσωπεί.

Θέλουμε τον Θεσσαλό πολίτη συμμέτοχο στην προσπάθεια μας. Σε συνεργασία με την πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση και την χρήση της σύγχρονης ψηφιακής διαδικτυακής τεχνολογίας, μπορούμε μέσα από τις λεγόμενες “διαδικτυακές” συνελεύσεις να καταστήσουμε τον πολίτη συλλειτουργό, συνδημιουργό της μοίρας του και όχι παθητικό θεατή, όπως μέχρι σήμερα είναι.

Δεύτερον, την πρότασή μας θα υλοποιήσουμε σε συναινετικό πνεύμα και με ορθολογικά κριτήρια με τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Τρίτον, με όρους διαφάνειας και δικαιοκρατίας με την αρμόδια Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Θεσσαλίας και τους εργαζόμενους των υπηρεσιών της Περιφέρειας, στη βάση της αξιοκρατίας και όχι της διαδικασίας ορισμού Διευθυντών και Προισταμένων με ανάθεση, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια.

Τέλος, επιφυλάσσουμε δημιουργικό ρόλο στους συναδέλφους καθηγητές του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, οι οποίοι μαζί με τους φοιτητές μας, μελετούν-εκπονούν καθημερινά αναλύσεις και έρευνες. Γράφουν διδακτορικά, ανακοινώνουν αναφορές και προτάσεις επιστημονικά τεκμηριωμένες, δίνοντας λύσεις στο πολυσυζητημένο θέμα της περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας μας και ειδικότερα της Θεσσαλίας. Είναι οι δικοί μας εξαιρετικοί φίλοι επιστήμονες, είναι τα δικά σας παιδιά. Δεν έχουμε παρά να τους ακούσουμε και να τους εντάξουμε ενεργά στην καθολική προσπάθεια αναγέννησης του Θεσσαλικού οικοδομήματος.

Φίλες και φίλοι,

Η Ελλάδα, σύμφωνα με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, για τις τοπικές κυβερνήσεις, είναι το πλέον κεντρικοποιημένο, υπερσυγκεντρωτικό (centralized) κράτος του ΟΟΣΑ όσον αφορά τις δημόσιες δαπάνες. Είναι αδήριτη ανάγκη, είναι μονόδρομος αυτή η κατάσταση να αλλάξει, αν θέλουμε η χώρα μας να συμβαδίσει με την εποχή της, αν θέλουμε να μιλάμε για αποτελεσματικότητα και γνήσια δημοκρατία, με τους πολίτες να έχουν κυρίαρχο λόγο στις τοπικές υποθέσεις.
Δεν είναι προφανώς τυχαίο ότι, οι ώριμες δημοκρατίες και τα προηγμένα οικονομικά κράτη του πλανήτη έχουν ισχυρούς αυτοδιοικητικούς θεσμούς. Σύμφωνα μάλιστα με επιστημονικές μελέτες διεθνών οργανισμών προκύπτει ξεκάθαρα, ότι «όσο υψηλότερος είναι ο βαθμός αποκέντρωσης μιας χώρας, όσο ισχυρότεροι είναι οι θεσμοί της Αυτοδιοίκησης, τόσο μεγαλύτερο είναι το εισόδημα των πολιτών.
Στην Εσθονία, λ.χ. το 99% των υπηρεσιών του Δημοσίου παρέχονται στους πολίτες ηλεκτρονικά, ενώ στην Ελλάδα εμείς οι αιρετοί χρειάζεται να ανεβοκατεβαίνουμε πολλές φορές το μήνα στην Αθήνα για να προχωρήσει μια τοπική υπόθεση γρήγορα να την υπογράψει ο Υπουργός ή ο Γενικός Γραμματέας στο Υπουργείο και ούτω καθεξής.
Γι αυτό και αξιώνουμε την ενίσχυση του πολιτικού ρόλου της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, ώστε να μετεξελιχθεί σε Περιφερειακή Διακυβέρνηση.
Θα πρέπει επίσης να καταστεί σαφές προς όλες τις κατευθύνσεις ότι, η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση δεν είναι εργαλείο του κεντρικού κράτους, με αποστολή απλώς να εφαρμόζει τις κεντρικές πολιτικές. Παράγει και η ίδια πολιτική. Και, κυρίως, μπορεί και πρέπει να προσαρμόζει τις κεντρικές πολιτικές.

Εμείς στην Περιφέρεια Θεσσαλίας λέμε:
• Ναι στην Ασφάλεια του Έλληνα πολίτη.
• Όχι στη Θεσσαλία των ανισοτήτων. Ναι στην ευημερία των ανθρώπων και όχι των αριθμών.
• Λέμε ναι στην προστασία των ανέργων, των οικονομικά αδυνάτων Ελλήνων, των ΑμεΑ.

• Λέμε ναι στη στήριξη του Θεσσαλού αγρότη και της πρωτογενούς παραγωγής, της σύνδεση της αγροτικής παραγωγής με την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

• Είμαστε υπέρ της πάταξης της διαφθοράς, των αδιαφανών συμβάσεων και των απευθείας αναθέσεων έργων.
• Υποστηρίζουμε την υγιή επιχειρηματικότητα και τον Έλληνα εργάτη.

• Υποστηρίζουμε την τόνωση του θρησκευτικού τουρισμού, την δημιουργία θεματικών αρχαιολογικών πάρκων στη Θεσσαλία του Ιάσονα και του Αχιλλέα.
• Λέμε Όχι στην ιδιωτικοποίηση του ύψιστου αγαθού, του νερού.

• Λέμε ναι στην πλήρη αξιοποίηση υδάτινων πόρων, στη δημιουργία περαιτέρω φραγμάτων για την άρδευση όλου του Θεσσαλικού κάμπου.
• Είμαστε υπέρ της προστασία της δημόσιας υγείας των αγροτών μας από επικίνδυνα νιτρικά και παράνομα εισαγόμενα φυτοφάρμακα.

Τέλος, θέλω να κλείσω με την εξής προσέγγιση: Η απλή αναλογική είναι μια μεγάλη προοδευτική καινοτομία. Χρειάζεται όμως ΠΡΟΣΟΧΗ.
Χωρίς συνεργατικό πνεύμα και σωστή κατανομή εξουσιών υπάρχει ο κίνδυνος, η Απλή Αναλογική να δυναμιτίσει την δυνατότητα άσκησης τοπικής εξουσίας και η Περιφέρεια να μετατραπεί σε χώρο συναλλαγής και παραλυτικής ισορροπίας .
«Όταν πολλοί βρίσκονται σε διαφωνία και ο ένας πολεμά τον άλλον εξαιτίας της υπερηφάνειας, της φιλαρχίας και της φιλαργυρίας, αυτή η διάθεση εγκαθιστά μέσα τους τον ίδιο το θεομάχο και ανθρωποκτόνο διάβολο, ώστε, καθοδηγούμενοι αοράτως από αυτόν, δεν παύουν να μάχονται λυσσαλέα σαν άγρια θηρία, ώσπου να εξολοθρεύσουν παντελώς ο ένας τον άλλον»
Άγιος Μάξιμος ο Γραικός

Συνεπώς, για μας δεν υπάρχουν πολιτικοί αντίπαλοι.

Θέλουμε να αγκαλιάσουμε όλους τους συνειδητά υπευθύνους επικεφαλής, όλων ανεξαιρέτως των παρατάξεων που διεκδικούν την περιφερειακή αρχή της Θεσσαλίας μας.
Τους απευθύνουμε πρόσκληση: Ελάτε όλοι μαζί να ξυπνήσουμε τον κοιμούμενο Καναδά που ακούει στο όνομα Θεσσαλική γη.
Είναι καθήκον και χρέος μας στους γονείς μας, στους αγωνιστές παππούδες μας και στην νέα γενιά των παιδιών μας, που αποτελεί την «πυρηνική ενέργεια» του Ελληνικού Έθνους, όπου και αν βρίσκεται και αναπνέει.

Να ‘στε όλοι καλά.

Ν.Τ.



άλλα άρθρα στην κατηγορία Περιφέρεια Θεσσαλίας


01/06
2019
01/06/2019
22/05
2019
22/05/2019
22/05
2019
22/05/2019

προβολή όλων των άρθρων της κατηγορίας

στείλτε μου ένα email

επικοινωνήστε μαζί μου κάνοντας χρήσης της παρακάτω φόρμας.