Κακή αρχή


27/04/2012

Θα ήθελα προσωπικά να πιστεύω ότι οι πρώτοι μήνες διοίκησης της νέας δημοτικής αρχής δε θα είναι ενδεικτικοί της πορείας της μιας και τα δείγματα γραφής έως τώρα δεν είναι ενθαρρυντικά. Ασφαλέστερα βέβαια συμπεράσματα θα προκύψουν μετά τον πρώτο απολογισμό της, οι εννιά όμως μήνες είναι αρκετοί για να μας επιτρέψουν ορισμένα σχόλια.
Πέρα από τις αντικειμενικές διοικητικές δυσκολίες που συνεπάγεται η προσαρμογή στο πρόγραμμα Καλλικράτης, η σημερινή δημοτική αρχή μοιάζει παγιδευμένη σε μια σειρά προβλημάτων τα οποία προσπαθεί να αντιμετωπίζει κατά περίσταση και με τρόπο αποσπασματικό.

Ακόμη και αν δεχτούμε ότι τα προβλήματα του δήμου μας αποτελούν ταυτόχρονα προβλήματα πολλών άλλων δήμων της χώρας, ακόμη και αν αναγνωρίσουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η υποστήριξη προς την αυτοδιοίκηση από το κράτος είναι ελλιπής, δε μπορούμε να δεχτούμε τη συνεχή επίκληση εκ μέρους της δημοτικής αρχής εξωτερικών παραγόντων ως αποκλειστική πηγή των προβλημάτων.

Στη σημερινή οικονομική κατάσταση ο δήμος έχει περιέλθει με τον τρόπο που «κατάφερε» το ίδιο και η χώρα. Δομές πνιγμένες στη γραφειοκρατία που οδηγούν σε αντιπαραγωγικά καθήκοντα για τα στελέχη και τους υπαλλήλους, προσπάθειες για εξυπηρέτηση των αναγκών του ίδιου του δήμου κατά προτεραιότητα των αναγκών των πολιτών και έλλειψη σχεδιασμού σχετικά με τις ανάγκες για προσωπικό. Όπως δηλαδή έχουν τα πράγματα και στον δημόσιο τομέα.

Η σημερινή δημοτική αρχή γνωρίζοντας (ελπίζω) τόσο την πορεία όσο και τη σημερινή κατάσταση έχει επιλέξει αντί της εκπόνησης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου την τακτική του ανταρτοπόλεμου ενάντια στις προηγούμενες διοικήσεις του δήμου καθώς και στην κυβέρνηση. Στρατηγικά, ίσως θεωρεί την κυβέρνηση ως τον εύκολο σημερινό στόχο. Ίσως στις προηγούμενες διοικήσεις του δήμου αναζητά δικαιολογίες. Ίσως απλά τείνει χείρα βοηθείας στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ότι όμως και να συμβαίνει αυτό που δεν πετυχαίνει με την τακτική αυτή είναι η στήριξη του δήμου που διοικεί.

Τα βήματα που έχουν γίνει αυτούς τους οκτώ και πλέον μήνες είναι ασύλληπτα αργά ακόμη και για κλασσικούς ρυθμούς δημοσίου. Η αδράνεια που ως παράταξη έχουμε ισχυριστεί αποτελεί έναν επιεική τρόπο περιγραφής της λιμνάζουσας κατάστασης. Αυτό που συμβαίνει στα Δημοτικά Συμβούλια είναι χαρακτηριστικό: Το ποσοστό των απαντήσεων που η διοίκηση δίνει στις ερωτήσεις των δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης είναι μηδενικό. Απαντήσεις σε σοβαρά θέματα δε δίνονται συστηματικά.

Στο προχθεσινό συμβούλιο (Τετάρτη 28/09) ζήτησα ενημέρωση για την πρόσληψη νέων συμβούλων και εξωτερικών συνεργατών καθώς και για το συνολικό αριθμό των συμβούλων του δημάρχου και των εξωτερικών συνεργατών του δήμου και για τη συνολική δαπάνη που ο δήμος επιβαρύνεται. Και αυτό επειδή ενημερωθήκαμε ότι παρόλο που η δημοτική αρχή που συνεχώς διαμαρτύρεται για την οικονομική κατάσταση του δήμου προχώρησε μέσα στον Σεπτέμβριο στην πρόσληψη δυο συμβούλων και ενός εξωτερικού συνεργάτη! Η απάντηση του δημάρχου εκτός από ελλιπέστατη ήταν και προσβλητική για το θεσμό των ερωτήσεων του αντιπολιτευτικού ελέγχου. Δεν ανέφερε τη συνολική δαπάνη ούτε των νέων προσλήψεων ούτε συνολικά των συνεργατών του παρά περιορίστηκε σε δυο αριθμούς: Προσέλαβε συνολικά δύο εξωτερικούς συνεργάτες σε επιχειρήσεις του δήμου και έξι συμβούλους για τον ίδιο. Καμία αναφορά στο σκεπτικό και τα κριτήρια των διορισμών, στις ημερομηνίες και στη συνολική δαπάνη. Ελπίζω ότι απλά δεν ήταν έτοιμος. Το ερώτημα θα αποσταλεί πλέον εγγράφως ώστε στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου να ενημερωθούμε (επιτέλους) για τα παρακάτω: Πόσες είναι οι συμβάσεις οποιασδήποτε μορφής που έχει συνάψει η νέα δημοτική αρχή εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ και ποια η ετήσια δαπάνη που αυτές οι συμβάσεις συνεπάγονται. Ποια είναι τα καθήκοντα και οι υποχρεώσει που απορρέουν από αυτές τις συμβάσεις, ποια η ακριβής μορφή των συμβάσεων (εξαρτημένης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου, συμβάσεις έργου κλπ) και ποιες αμοιβές συνεπάγονται ώστε να μπορέσουμε στον απολογισμό του πρώτου έτους να αποτιμήσουμε την προσφορά τους για το δήμο μας.

Η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που θα οδηγούσε το δήμο σε έξοδο από την κρίση στη βάση των σημερινών οικονομικών δεδομένων είναι προφανής. Η σημερινή δημοτική αρχή κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσει να πορεύεται με τον συγκεκριμένο τρόπο, προσπαθώντας να κατεβάσει ακόμη περισσότερο τον πήχη, υποβαθμίζοντας τον ίδιο της το ρόλο ώστε να κριθεί από ένα εκλογικό σώμα στερούμενο κάθε προσδοκίας. Έτσι όμως υπονομεύει το κύρος του Δήμου. Αποφεύγει την προσπάθεια εκπόνησης μελετών και ένταξης σε προγράμματα κατηγορώντας την κυβέρνηση για πάγωμα του ΕΣΠΑ. Αποποιείται καθημερινά των στοιχειωδών ευθυνών της, όπως είναι η καθαριότητα στα τοπικά διαμερίσματα, κατηγορώντας το πρόγραμμα Καλλικράτης. Η απάντηση σε κάθε της αστοχία είναι η ίδια. Φταίνε οι προηγούμενες διοικήσεις του δήμου και η σημερινή κυβέρνηση της χώρας.

Εάν όμως επιθυμεί να κριθεί από τους συνδημότες μας θα πρέπει να γνωρίζει ότι αυτή τη φορά δε θα κριθεί για τον αντιπολιτευτικό της λόγο αλλά για το έργο της. Και αυτό δεν το έχουμε δει ακόμη. Εκτός βέβαια εάν έχει ήδη αποφασίσει να κριθεί για την αντικυβερνητική της θέρμη, οπότε η αρμοδιότητα της κρίσης αυτής ξεφεύγει από τα όρια του δήμου μας. Σε κάθε περίπτωση όμως, εφόσον οι νέες αρμοδιότητες του Καλλικράτη έχουν αναληφθεί, οφείλει να παρουσιάσει στο Δημοτικό Συμβούλιο ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αξιοποίησης των πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού, ικανό να οδηγήσει το Δήμο Καρδίτσας σε έξοδο από τη σημερινή κατάσταση. Ακόμη και αν το συνοδεύσει με κριτική στο παρελθόν.

Με τιμή
Γιάννης Γεννάδιος
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Καρδίτσας



άλλα άρθρα στην κατηγορία Δήμος Καρδίτσας


27/04
2019
27/04/2019
25/04
2019
25/04/2019
23/04
2019
23/04/2019

προβολή όλων των άρθρων της κατηγορίας

στείλτε μου ένα email

επικοινωνήστε μαζί μου κάνοντας χρήσης της παρακάτω φόρμας.